Direktlänk till inlägg 30 april 2009

För er som saknar Umeå

Av keepintouch - 30 april 2009 16:21

... eller ska jag kanske säga studentlivet? så kan jag berätta att det är storfest utanför mitt fönster. Med det menar jag att det är ca 50-60 personer som har samlat på sig alla bänkar de kan hitta, ställt dem vid lekplatsen (rakt utanför mitt fönster) och fyllt dem med så många flaskor alkoholhaltig dryck att jag börjar misstänka att dom har rånat systembolaget. Som tur är är deras musiksmak helt okey, då dom har öppnat ett fönster på tredje våningen och dundrat på högsta volym! Så är det i studenternas stad. =) Själv så känner jag mig gammal när jag konstaterar att 1. tjejerna måste ju frysa ihjäl när dom har på sig sommarklänningar och om inte annat kommer dom vara sjuka i morgon då temperaturen sjunker fort. 2. jag sitter innomhus, ska iofs grilla ikväll, men nöjer mig med en solig balkonog. 3. jag vill inte ens delta i festligheten med alla unga människor och som har så mycket alkohol så att jag misstänker brott.


Ja, ni hör ju vad kommunen gör med en. =)

Igår var jag och Erika och hälsade på Camilla och magen. =) Det ni!!! Sen så skulle jag få låna en cykel av Camilla, men den var stulen. Så C har förlorat sitt förtroende för Haga (tur du ska flytta) och jag fick lov att köpa en ny cykel! =) Men jag gråter inte. Den ska få heta svarta blixten.


Det var en snabbrapport från ålidhem. 

Nu är det dax för vin. Vin är gott och det kan inte ens kommunen ta ifrån mig! ;)


Saknar er alla!

kram!

J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av keepintouch - 3 januari 2010 20:56

Hej vänner. Hoppas att ni mår bra vart ni än är. Själv är jag i Umeå, har varit här nästan hela jul och nyårshelgen. Har varit väldigt mysigt att fått ha Fredrik här hela 2 veckor. Det har varit en jobbig tid, jag tycker alltid man saknar de som in...

Av keepintouch - 14 december 2009 13:08


   Här kommer en liten julhälsning från oss i Sillis! Hannes har hunnit bli 5 månader nu och utvecklas hela tiden. Varje dag är ett äventyr med lilleman! Hoppas ni får en riktig mysig och härlig jul! Ps! Tack för senast hos Anna H. Jag är, som...

Av keepintouch - 10 december 2009 08:14


  Hej på er alla! Här på Marieberg lever livet för fullt! Snart är det jul och vi har total mysfaktor inbokad på självaste julafton i stugan med hela tjocka släkten! Hoppas ni alla har det bra i vårt avlånga land och att ni får en helt ...

Av keepintouch - 9 november 2009 20:43

Längesen sist! Var håller alla små blogginläggare vägen? Vill vi fortsätta att skriva? Jag tycker det är ett ypperligt sätt att hålla kontakten nu när vi inte ses så ofta:( Samt att man kan lägga in lite bilder så att vi inte glömmer bort hur vi ser ...

Av keepintouch - 29 augusti 2009 14:45

Hejsan!   Vill bara skriva ett inlägg för att önska er lycka till inför skolstarten (undantag för fru Engdahl) hihi. Hoppas alla har haft en underbar sommar och att nästa termin blir till er förväntan ;) Jag saknar er alla och hoppas vi får ses snart...

Ovido - Quiz & Flashcards